Underbart ridpass

Idag har jag suttit och tittat på OS dressyren hela dagen och fått massa insperation om hur jag ska påverka min sits och ridning.
 
Jag började att skrita fram han i 30 min och gjorde strechande övningar och att han skulle söka sig neråt. Gjorde även lite skenkelvikningar samt öppnor och slutor och använde bara sitsen för att riglera form och fart. Hade även lite bommar på marken som jag gick över lite då och då för att få med mig bakbenen.
Började sedan att trava och även där jobbade jag han i lång och låg form i ett lungt tempo så att han skulle få arbeta lite mer med bakbenen. Jag hade Bilderna på OS ryttarna i huvudet hela tiden och reglerade min sits efter hur jag hade sett dem rida, och jag fick en helt ny häst av det. Fick verkligen en WOW känsla. Han fick en helt annnan resning och ett helt annst steg.
Efter stt vi hade ridigt klart fick han på sig BOT rygg och BOT ben för att hålla musklerna varma för att sedan få en ordentlig massage och strechning. :D ett mycket lyckat pass :D
 
Fick dock inga bilder på det :/
 
//Lollo
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0