Staccato

namn: Staccato
född: 2001
kön: valack
ras: haflinger
 
Staccato är en 10 snart 11 årig haflinger valack som har varit i mina ägor i snart 5 år. Köpte han från ridskolan som jag red på, där han var min favorit häst som jag inte kunde skilljas ifrån när ridskolan la ner. när jag fick han var han väldigt hetsig och ouppfostrad och utsatte mig i rätt jobbiga situationer, så jag var alltid tvungen att ha någon vuxen med som kunde hantera han åt mig. 
i ridnig kunde han i princip ingenting då han hade stått på ridskola sen han var 4 till 6 då jag köpte han. han stack med mig varje ridpass och det slutade med att någon fick slänga sig fram för att få tag han så att de kunde stanna han.
så efter det fick det bli ändats longering i ett helt år för att han var alldeles för svår.
 
men efter att ett år med longering hade gått så bestämde jag mig att så här kan det inte fortsätta, och började där efter att jobba stenhårt med han. och vi har jobbat intensivt och nu har han blivit som en dröm, men jag vet att vi inte är klara än. då han fortfarande sticker med mig.
nu kan han de flesta skolor i dressyr i skritt och trav men han har fortfarande väldigt svårt med galoppen. 
 
jag tränar mycket NH och trick med honom och han är mycket lättlärd och väldigt godis glad. vi har kommit väldigt långt inom NH och trick och han är duktig på att lära sig själv trick.  han kan de flesta trick som stegra, ligg, buga, spansk skritt  m.f.
 
 han är väldigt pratsam och småpratar med en hela tiden, det är aldrig en tyst minut när man e med han.
 
/Lollo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0