Sessa

Namn: Cessna ''Sessa''
född: 1 juli 2009
kön: sto
ras: shetlandsponny
 
Sessa är en ung shettis med bara lite livserfarenhet, jag har haft henne i lite mer än 1år. Jag har lärt henne i princip allt hon kan. Vi hade det jobbigt i början då vi bråkade mycket, men nu är det mycket bättre och jag skulle inte byta ut henne mot någonting i världen. 
Det vi gör för det mesta just nu är kör och tränar på inridningen, annars tricktränar vi mycket men har lite motivationsbrist på det just nu. Tricken hon kan är: ligg, stegra, puss, vinka, spansk skritt, skaka på huvudet, buga, kompliment, rulla, ligga på sidan och ibland ligga på rygg, sitt, flema och så jobbar vi på spagat, och några av tricken kombinerat. Dock utvecklas vi hela tiden och hon lär sig nya småtrick hela tiden, så jag har säkert glömt något.
 
Iallafall, detta var en kort beskrivning av min lilla häst.. 
/Meja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0