Mest framgangsrika dagen i Sessas inridning..

Hejsansvejsan! Idag har Wilma (som hjälper mig att rida in Sessa då jag är för stor) och Sessa tagit ett sjukt stort steg i inridningen! De har nämligen..... galopperat! :'D
 
Vi skulle rida ut tillsammans för första gången, eller ja, Challe och Sessa har ju gått mycket tillsammans innan fast jag på Challe och wilma/en annan kompis suttit i kärran bakom Sessa. Men nu skulle Wilma rida och Sessa skulle få sin första riktiga uteritt.
 
Så vi plockade in hästarna, fixade dem, jag hjälpte Wilma att linda Sessas framben och satte på bootsen, vi  sadlade och tränsade våra hästar och tänkte rida en kortare sväng i skritt och lite trav. I början krånglade Sessa lite med Wilma, pga. att hon fick lite ont i hovarna på det gruset som var i början av turen.Men sedan gick det bra hela turen, eftersom jag koncentrerade mig mycket bakåt på WoS så fick Challe inte så mycket uppmärksamhet men det gick bra med honom med.
 
Vi red bort in i skogen och när vi kom till en travsträcka så travade vi lite och det gick rätt bra, Sessa var lite seg. Sen skrittade vi en lång bit, och sedan eftersom Sessa varit lite seg så kom jag på att hon brukar bli lite piggare när man rider jämsides. Så Wilma red upp brevid och så skulle vi trava lite. I början var det en fin samlad trav, men sedan så ökade jag på Challe lite för att han halkade efter. Då fattade Sessa galopp helt av sig själv och så galopperade de några meter medans jag och Challe travade brevid. Duktiga tjejerna! :'D
/Meja
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0