Meja - Dagen

Hellu! Förlåt för min och de andras otroligt dåliga update idag.
 
Idag så red Wilma Sessa igen, och jag red Challe. Det gick allmänt bra, tills Wilma ramlade av då.. haha. Vi skulle ta en liten galopp hemåt, så bockade Sessa för hon blev väl glad haha. Så Wilma flög. Hon fick lite ont men hoppade upp igen och var lite ledsen ett tag efteråt, men sedan blev hon glad igen. Turen dåå... Först klättrade vi lite, då Sessa har så himla dålig kondition så vi tyckte hon behövde det. Tänkte ta samma klätterbacke upp och ner, upp och ner, men blev bara upp och ner.
 
Uppanför (är det ens ett ord?) så lät vi dem beta lite och sluta flåsa ;)
 
Efteråt, eftersom Wilma hade lite ont så borstade jag av Sessa, smörjde, hovfettade hennes hovar, och sedan var det säkert något mer. Sen smörjde vi Sessas sadel och träns, och det blev som nytt! Köpte hennes sadel begagnad, så sadeln var ful och stiglädrena ännu fulare. Stiglädrena var bruna, och jag trodde det var så de var men under all smuts så blev de kolsvarta! Tänkte fota imorgon och göra jämförelsebilder.
 
Sedan red jag Quicki, min systers häst, som jag rider oregelbundet någon/några dagar i veckan. 
Orkar inte skriva om det men ni får lite mobilbilder från idag istället för Quickitext.
Nu på kvällen har jag plockat ihop lite grejer+fixat en ny foderstat till Sess.
Imorgon ska vi ev. jobba i paddocken, jag Wilma och Sessa. Sedan ska Sessa få någon veckas paus från ridningen.
/Meja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0