Besviken...

I tisdags så hade ju jag och meja Crazy Outfit fotografering och det var meningen att jag skulle rida och hoppa i halsring. Nu var det ett tag sen jag red i halsring men jag tyckte vi skulle prova ändå då jag har ridit han med det rätt mycket innabn. det kändes jätte bra i början och han lydsnade jätte bra. Han gick till och med i form i traven . Jag började att hoppa han lite vilket också kändes bra. men efter att jag hade hoppat han några gånger så blev han piggare och ville bara galoppera. som tur va så stannade han självmant vid grinden. vi tog på han grimma med tyglar på så att jag kunde ha det som "stop". Men han var väldigt pigg så vi tyckte det var bäst att han skulle få springa av sig lite. Jag fattade galopp och vi galoperar några varv men jag käner att han böjar bli stark så jag tänker att det är bäst att stanna honom. men det är då han sticker. Jag försöker dra det hårdaste jag kan i tyglarna, men ju mer jag drar ju mer drar han emot. efter några varv lyckas jag styra in han i ett hörn där han blir tvyngen att stanna. sen vart jag INTE glad på han... 
Har inte ridit han sen dess, men ska rida han idag. blir spännande att se hur han uppför sig.
 
Dagen innan hade han stuckit med meja så hoppas inte det är något han tänker börja med igen.
 
(gammal bild från när han sticker med mig)
 
 
//Lollo
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Usch:(

2012-08-09 @ 12:45:19
Postat av: Victoria

min ponny har också varit sån att han sticker, och en bra grej då är one rein stop, om du inte vet vad det är så kan jag skriva det nån gång..
inte kul när det blir så, vet exakt hur det känns! min ponny blir dock inte stark på samma sätt, bara det att det går så jävla fort!

2012-08-09 @ 17:06:03
URL: http://teamarab.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0